Relacja z projektu „Ślad życia” na Sardynii

W pierwszej połowie czerwca na słonecznej Sardynii odbył się kurs treningowy pt. „Ślad życia”. Zachęcamy do przeczytania relacji naszych uczestników z projektu, który był dofinansowany ze środków z programu Erasmus+!

Urszula: Projekt dotyczył szeroko rozumianej edukacji młodych ludzi, ze szczególnym uwzględnieniem nieformalnej edukacji. Metody stosowane w trakcie projektu były bardzo różnorodne. Od open space technology po pracę w parach i dyskusje moderowane.

Z uwagi na niesamowitą różnorodność grupy, zarówno wiekową jak i zawodową, zajęcia były obszarem do wymiany doświadczeń. Organizatorom udało się świetnie stworzyć przestrzeń edukacyjną, w której każdy mógł odnaleźć to czego aktualnie w pracy z młodzieżą najbardziej potrzebuje. Z mojej perspektywy to był najciekawszy element Erasmusa. W tym konkretnym przypadku grupa i jej różnorodność stanowiły wartość samą w sobie, która dodatkowo zyskała na znaczeniu po przez mądrą organizację praktyczną samych zajęć. To zdecydowanie miejsce, gdzie możemy zobaczyć i nauczyć się czegoś od innych. Sprawdzić nowe metody, dokonać refleksji i być może weryfikacji tego co robimy. Mam takie przeczucie, że prawdziwe rezultaty tego projektu będą we mnie dojrzewać.

To czego się nauczyłam ( innego spojrzenia, innych sposobów inspiracji, innych wypracowanych metod) z pewnością znajdzie zastosowanie w mojej pracy z młodymi ludźmi, a i z tymi zupełnie dorosłymi pewnie też. Gorąco polecam Coda Di Lupa jako organizatorów, ponieważ projekt był bardzo dobrze przemyślany i przygotowany od strony budowania grupy i dynamiki pracy z grupą.

Beata: Zacznę od samego miejsca i ogólnej organizacji. Wszystko było na najwyższym poziomie. Autokar na miejsce docelowe w dniu przyjazdu czekał na uczestników na lotnisku. Miejsce było bajeczne, na terenie ośrodka znajdowały się boiska, basen, stołówka. Plaża znajdowała się 100 metrów od naszych domków.

Projekt mówił o problemach dzisiejszego świata – podejściu różnych pokoleń do niezwykle ważnych tematów: internetu, środowiska, masowych informacji. Od godziny 8:00 do 10:00 w restauracji czekało na nas śniadanie. Zajęcia zaczynały się codziennie od godziny 10:00 i kończyły około 18:00 (z przerwą na obiad). 
Projekt nauczył mnie tolerancji, świeżego spojrzenia na problemy dzisiejszego świata, podszkolił język, zintegrował z ludźmi z różnych Państw, pokazał jak wspaniale mogą uzupełniać się w trakcie gier/zabaw/szkoleń osoby w różnym wieku (od 20 do 70).
Jakie możliwości daje Erasmus? Przede wszystkim pozwala na szaleństwo, spontaniczność, pokonywanie swoich słabości, trudności, spełnianie marzeń. Pozwala poznawać świat, ludzi, kultury i języki. Uczy pokory, pracy w grupie. Uważam, że to był bardzo dobry projekt i mam nadzieję, że już niebawem wezmę udział w kolejnym takim doświadczeniu.

 

2022-06-20T14:07:02+02:00 20 czerwca 2022|